Analys av min kollektiva balansgång

Urklippt inlägg, som svar:

Det är egentligen ganska intressant, och smärtsamt förståligt.


Paleodiet.nu är en stark symbol för det jag just pratar om, och bekräftar hur fast denna DOGMATISM (Oxen) är. Det jag gör nu för att fördjupa (Pluto!) denna fasthet, är att KONFRONTERA (Skorpionen) "massans traditionella personliga värderingar" (Oxen).



Detta ser vi som sagt genom att Jupiter just nu står i 120 graders aspekt till min natala Mars i Oxen. Denna Mars "styr" sjätte huset (Jungfruns principer), (eftersom sjätte huset står i Väduren som har Mars som planet.) Sjätte huset råkar just handla om HÄLSA, kritisk analys, assistans. Eftersom detta sker genom Oxens tecken kan vi översätta det till hjälp- (Jungfrun) resurser (Oxen).

Och vilket tecken är det som vi förknippar med "kroppen och njutningar" (genom identifikation med materian) Jo, OXEN! Mars (Väduren) ÄR den maskulina driften i sig. Och vad var det vi diskuterade?!

Jupiter råkar styra mitt andra hus i min natala karta. Andra huset är Oxens hus! Det betyder att jag använder (Stenbocken, där Jupiter nu står) -min personliga utbildning (Oxen + Jupiter), genom trigionen till Mars vilken uttrycker sig genom sjunde huset (OFFENTLIGHETEN!).

Jupiter är expansion, helhet, sanning -och hämtar upp detta minne genom bl.a utbildning; filosofi (inuitiv holism); globala perpspektiv etc.

Min Jupiter råkar vara i konjunktion till min Måne i Oxen som styrs av nionde huset (Jupiters/Skyttens principer -filosofi, bl.a). Det är alltså ett tydligt tema här, och för mig personligen (Oxen) som en del av oss alla -ett BEHOV (Månen i Oxen) av att lansera/sprida (nionde huset) UTVIDGADE PERSPEKTIV (Jupiter!) som en naturlig reflektion på de snäva, hycklande verklighetsuppfattningar som ANDRA (Jupiter/Månen står i sjunde huset) TVINGAT (Oxen) på mig!

Allt detta aktiveras genom det akutialiserade urpsrungsminnet/livsrörelsen (Pluto), som allt alltid börjar med! Jag har Pluto i opposition till Mars, och attackerar (Pluto) DIREKT Sveriges natala Plutoenergi -och känner alltså av dessa starka undermedvetna maktkamper tydligt i massan (Pluto).

Min Pluto är dessutom placerad i Skorpionen, vilket intensifierar denna rörelse och attack tydligt, GENOM min närvaro (första huset).


Denna balansgång (oppositionens utmaning) kanaliseras genom min Venus i Vattumannens tecken. Oxen styrs som sagt av Venus och mina Oxe-planeter i sjunde huset (det offentliga) aktiveras alltså direkt av denna operation.


Min oförstående mottagande (sjunde huset = relationer till allmänheten), "respons" som vi/ni objektifierat bygger på framför allt min Venus i Vattumannen/Pluto i Skorpionen-energi. Denna energi riskeras alltså att uppfattas avskräckande (Pluto) - eller allmänt avvikande/radikal (Vattumannen), tillmanns med Mars i Oxens aggressivitet (som jag starkt ser genom det mottagande blinda försvarandet!)



Och vad är astrologi nu då? Jo, Vattumannens domän. Som jag sa -detta är dvs. MINA EGNA (Oxen) STUDIER (Jupiter) + genom kanaliseringen i Vattumannen (VETENSKAP!). Venus är jämförelser och sökande efter BALANS (-i Vattumannen; inom det kollektiva, och genom NYTÄNKANDE!)

Kommentarer
Postat av: OH HOLY FUCK NO PLEASE NO!!!!!!!!!!!!

Usch, så många Oxar i denna värld. Flest människor födda på våren. Vad finns mest i världen? Oxemänniskor!

Många människor är fan som Oxen. Jävla fasta låsta trygghetsnarkomaner med etiketter, rutiner och tvång. Osvd. Du vet.

Tänk om dem flesta var Pisces. Vädurar kan vi inte ha. Dem är själviska. Fast å andra sidan, om alla tog hand om sig själva, men det funkar inte, ibland behöver man hjälp.

/Certus

2008-03-03 @ 12:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0