Regress (obs! bokstavligen)

Daterat: Söndagen den 10:e februari 2008 kl 00:26



Toppen!

Det är inte direkt normalt. Det kan vi konstatera.


Jag känner mig plötsligt oerhört barnslig. Vad fan är det jag håller på med? Jag spårar ur. Hade planerat massa saker idag.

Vill ha ciggaretter eller något. Kaffe. Jag vet inte.


Jag brukar vara mer ren i sinnet. Jag kan inte ens göra en klinisk, seriös operation, just nu.




Vad har jag gjort idag egentligen? Jag minns knappt.


Har varit hemma. Ätit kyckling (lätt rosa!?) -pappade lagde. Han tjafsade med det andra förvuxna barnet



NEJ-det här är inte adekvat. Jag kan tas för en .. eller mycket värre -helt förvirrad och flummig.


"Kaos" skapas när man ser sig själv som "något annat" i relation till enheten/Jaget.

Det är tillståndet innan jagets självmedvetenhet. När man försöker profilera egot trots att man inte har en djupare förankring genom minnets enhetliga balans.

Nåja, så illa är det inte. Jag känner mig bara oerhört ofokuserad, filosofiskt blockerad, dum i huvudet rakt av. Eller jag vet inte.

Maktlös.

Allting projekterades med en större klarhet och äkthet överhuvudtaget förut. Funderar på om jag fått någon hjärnförändring sen jag blev nerdrogad. Jag har aldrig i livet upplevet förvirring annars, även om jag beter mig så. Jag har nån sorts inver.. jag MÅSTE veta sanningen (psykologiskt/filosofisk). Jag tar extremt allvarligt på det. Hm.. det vore bättre om någon sa precis vad som hade påverkats i min hjärna, jag vill bara få det konstaterat. Jag faktiskt skapar negativa tillstånd med mina egna känslor.


Men.. jag har de senaste dagarna försökt uppmärksamma/medvetandegöra mitt medvetande om att jag faktiskt är medveten. Det som händer är att jag förstår att mitt medvetande faktiskt omfamnar min kropp, själen är alltså inte något som "sitter i kroppen". Denna bearbetning skulle idealt kunna omfamna alla vinklarna av mysteriets personliga skämt. Dvs. alla medvetandenivåer samtidigt. Det har hänt, förr.



Herregud alltså. I kombination med den milda aggressivitet och per automatik ensidigt inriktade psyke jag har skulle jag kunna bete mig precis hur ansvarslöst som helst. Jag menar, jag skulle kunna vara en idealistisk nazi hur lätt som helst.



Det här inlägget lyser med sin totala avsaknad av adekvat logik, och skulle mycket väl kunna "användas" som bevis för att jag skulle kunna vara galen. (Även fast jag aldrig, aldrig ser på mina spår på det sättet, utan inser felsluten i efterhand.) ... (Detta påminner om något annat, en liten småironisk paralellrörelse.) Karma, vad vet jag? Jag måste kanske ta de utsatta på mer genuint, rejält allvar.


Jo, det stämmer. Denna lätta associationsretning och akuta dåliga minne har med min utvidgade medvetenhet och mitt medvetande att göra.




Och en sak till:

Allting som ditt medvetande omfamnar, inbegriper och är medveten om -är du medskapare i. Tänk på det.

Veckans insikt är nämligen: Nätverkets komplexitet.



Detta känns inte riktigt ärligt faktiskt. Det är något som är lite fel. Men jag vet inte vad, det är jag helt ärlig med.

Luktar fiasko. Åh, nej.



Jag ska sluta dricka det där koffeinfria kaffet. (Exakt 10 koppar idag.)
 
 

Kommentarer
Postat av: jenny

ha en trevlig helg!

2008-02-16 @ 01:05:49
URL: http://jnyyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0