In i dialogen; igen

Vad är det outredda?


Vi talade för några dagar sen -igår morse mötte jag sista gradens orädda tomhet. Vad är det med mig? Varför älskar jag bara begreppsmässigt? Min kärlek är för stor.


Varför är allt borta igen? Du vet att jag inte vill leva i ett ifrågasättande, utan i ett hav. Jag vill för mycket. Men vem kan tala om för mig igen vem jag alltid varit? Var ska jag kapitulera? Anar bakomliggande tunnelspår -men jag vill inte bli lurad.


Varför försvann jag igen? Eller du?

Jag måste veta. Tala högt.


Är detta börja på en kris eller en befrielse?


Rädslan för att skuggleken skall ta slut? Varför? Vad skyddar jag?


Rasera identitetsmytologin.




Men jag vill veta den verkliga sanningen, den totala. Det är viljan i sig. Free at last?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0