Öppet tal till Mig Själv

Pga. av andra människors uppenbart "ologiska"/handikappade livsplaneringar -med yrken osv, som gravt förolämpar sanningen, och filosofins essens -har jag blivit överkänsligt avstängd, blockerad, osv.

Alla måste FÖRKLARA för mig "varför" -hela bilden -om alla de förfulade "ointelligenta" felslut, lågt utvecklade VAL som sabboterar vår förverkligade perfektion. Omotiverade studier -t.ex. Jag måste kunna respektera deras djupa AVVISANDE av vårt promise -mänsklighetens ideal. Jag måste förstå att det också kan vara "sanningen" -och se estetiken. Vi kan därför inte hålla på och "hålla det för oss själva" -det ser fruktansvärt ut, och massan lämnas frågande vad de gjort för fel -de ser ju igenom allt!




Jag behöver ÅTERFÖRENAS med min inre känslonatur: Såret/förlusten av sanningen; ett ständigt "fel" -är sorgens återskapande kärlek. För att kunna UPPSKATTA Verkligheten igen -Livet jag skapar utifrån estetiska VAL.



 

I mänskligheten får "sexualiteten"/"kärleken" INTE bli "driften" -det måste vara en "naturlig handling" BEVARAT i DÖDEN, alltså varandet -av hemligheten! Det är värdigheten vi saknat.





LIVET ska alltid vara VILJAN. Med liv menar jag: LIV (Kärlekens UPPENBARELSE!)



Den rena ärligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0