Inom dig finns du bortom

Att försöka bli det man redan är, är helvetet. Och tvinga sig till rituella gränser, för att bevara mystiken (identiteten)? Hamsterhjulsformat, finns det inget där att "få nog av". 


Enda möjligheten är att FÖRSTÅ (tilliten) att själen ser BORTOM. Över de strukturer; den uråldriga JAG-metodik, -HEMLIGHETEN bakom den profilerade individualiseringen (där vi lär oss vem Gud vill vara.) Detta, denna skuggsida, är roten/möjligheten till FRÄLSNINGEN

-som handlar om MIG (oss/jag/vi/du.) Att genom klarhet DÖ från allt det som man hittils identifierat som sitt jag...




Mytisk TRO är den värsta prövningen och utbildningen man kan ta sig för. Det är att ta sig an ..världarna.. Vilka är vi som frivilligt gör detta?




Kärlek är den totala summan av att vara eller inte vara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0