Fortsättning

Svar:
19.jan.2008, kl.13:15  

???

I ditt första inlägg ställde du frågan vad syftet var, men du svarar aldrig på frågan!

Vad går din kreativa utbildning eller experiment ut på?

Merkurius retrograd i konjunktion med Neptunus?

19.jan.2008, kl.19:55  



Jag skriver:
!!!

???

Okej. Så du antar alltså att jag redan INNAN "bestämt" mig.. var det inte det jag behövde "hjälp" med att lista ut?

Jag tror jag t.o.m drömde om det där inatt. I varje fall.. jag kom inatt till större insikt.

Och.. - följande notis:

Någonstans "vid morgonkvisten" gjorde jag lite anteckningar på ett anteckningsblock och såg att min handstil har bytts ut totalt. Det är nu omöjligt att försöka skriva som jag alltid brukat. Jag har alltid varit lite frustrerad över mina lite hårda, obalanserade böjningar, och ofta försökt ändra handstilen för att jag tycker den är så ful. Jag skriver nu väldigt "eteriskt", kursivt.. ingen skulle känna igen detta. Jag provade att göra min namnteckning/autograf och såg att det är därifrån mitt nya uttryck kommer ifrån. Jag har aldrig varit tillfredställd med min namnteckning, men i flera år använt, eller imiterat samma stil som den min pappa har när han skriver sitt namn.

Hmm.. ja, verkligen.

Svar:
20.jan.2008, kl.02:15  

Jag, jag, jag...

Jag, jag, jag, jag....

Du har hittills hunnit med inte mindre än femtionio "jag" i denna tråd (för att inte nämna hur många "mig", "min", och "mina" du skrivit) "Vattu"! Och jag som trodde att Vattumannen var ett kollektivt tecken som tänkte i "vi-termer"...

Vad detta reflekterar är Vattumannens oerhörda svårighet att hitta PERSONLIG IDENTITET; något som är en absolut nödvändighet innan det kan komma något varaktigt konstruktivt i Vattumannens uttryck. I de första stadierna (alltid betingat genom ålder, och för vissa evolutionärt, dvs som håller i sig hela livet), är det snarare tecknets skuggsida som kommer till uttryck, sett genom polaritetstecknet Lejonet: själv-absorbering, formlös excentricitet, och narcissism. Lika fascinerande och färgsprakande som din egen upplevelse av din privata tankebubbla är, lika ointressant är det för omgivningen. Med ålder och mognad kommer du troligtvis att gradvis hitta ditt center INOM det "avancerade" tecknet Vattumannen, och genom det ha något av substans och värde att bidra till kollektivet (Vattumannen). Det är förståeligt att du hamnar i "opposition" med omgivningen genom missförstånd och tvetydigheter eftersom du inte tillräckligt nog låter andra fungera som den spegel du behöver för klargörande av identitet. Allt detta finns beskrivit i din t-kvadratur mellan Pluto, Mars, Venus och som aktiverar din första-/sjundehusaxel. Att flertalet av dina planeter är nedsänkta kring horoskopets nadir stärker din själv-absorbering och upptagenhet med personlig frigörelse från tidiga hembetingelser.

Du har ännu inta haft tr. Saturnus i andra kvarterets kvadratur med sin natala placering, och tr. Uranus i en första kvarterets kvadratur med sig själv. Den inträffar kring tjugoett års ålder och är en mistolpe i personlig mognad.

Se inte detta inlägg som personlig kritik med avsikt att trycka ned, trivialisera, eller tillintetgöra dina försök att hitta personlig identitet. Se det snarare som ett uppriktigt och välmenande försök att hjälpa dig att hitta klarhet och definition genom att justera och anpassa dina försök att släppa in "de andra/allmänheten" (sjunde huset). Du behöver dem och de behöver dig.

Lycka till!

/lizard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0