.....

Ringde astrologen från Eslöv -han vågar inte svara. Min inre död restes visserligen av att jag fick en vision om att han skulle ta livet av sig -nu spelar ju sådana saker inte någon roll. Jag är inte kär i honom -men jag tror att han tror det. Tänker på mig själv utifrån -assimilerar andras tro om mig. I förrgår natt efter att jag hade berättat för Gustaf att mamma undersökte hans kuk förra hösten när han sov -upprepade sig "hon skapade alltså solen" i huvudet.

Alltså -vi vill inte ha någon sience fiction.

Pappa ska prata med honom. Men han åker ju till malmö snart. Vill ta med mig några och rymma när pappa ska till Berlin. Eller Amsterdam. Eller Malmö och sedan Danmark. Pappa ville åkte till farfar nu -tänkte följe med; trots farfars skärpta intellekt vet jag inte om han kan förstå. Och vad det skulle göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0