Filosofiforumpublicerat

Ja, jag har som från starten vid min vistelse på forumet försökt initiera massan i en upprinnelse till den naturliga religionen. Min egen oro, över att viktiga idéer skall falla sönder är överdriven, och fördunklar på naturliga sätt min tydlighet. Jag är min egen cliffhanger (oemotståndligt överlevnadstips!)

Jag har för stor emotionell obalans för att riktigt kunna organisera mina känslokanaler i syntes till planeringen. Jag tänkte igår t.ex. skriva ett inlägg, för att påbörja -mitt naturliga sammanhang, och vad det verkligen innebär. Hur som helst.

Vi kan börja här. Det har vi alltid kunnat. Ta tillvara på er -låt livet välja, inte ödet! Det är skillnad, olyckligtvis begagnar sig hela mänskligheten till sistnämnda genom sin egen dramatiserade dagdröm.


Skriver ner de 12 kosmiska fälten för tillvarons arketyper, och det skulle vara trevligt om vi kunde vara hur kreativa vi vill, och åter vinna tillgången till kärlekens konst. Missförstå mig inte nu. Kaoset skapas inte när vi gör saker med hjärtat av en "slump". Kaoset skapas när vi gör det vi tror att vi ska göra, genom slumpmässiga okontrollerade tankar. Okej. Tänkte att vem som helst här och nu kunde begrunda ROLLERNA, dels för att urkristalliera alla eventuella vronguppfattningar om "astrologin" -dvs. eventuell TRO på bilden, och inte INDIVIDEN. Man ska ALDRIG i astrologiskt utövande säga att en persons NATUR är en följd av "kartan" -det är att döda universum (ja, bokstavligen!) Istället ska man förstås locka fram det egentliga SKÄLET bakom motivet -detta är himlens öppna system. Det kallas synkronisering. Ni har en fel bild av karmalagen. När vi förnekar vår KOMMUNIKATION med livet upplevs all "vidrig lycka" DRABBA OSS -med sina portar till sanningen.


Väduren: Jagprofilen, pionjären -Yang

Oxen: Kvinnan, naturens resurser -Yin

Tvillingarna: Författaren, budbäraren

Kräftan: Modern, hemmet (självbild), känslor -Yin

Lejonet: Huvudrollinnehavaren -Yang

Jungfrun: Perfektionisten, underhuggaren

Vågen: Partnern, estetiken, relationen -Yin

Skorpionen: Mannen, sadisten, örnen -Yang

Skytten: Gurun, pedagogen, filosofen

Stenbocken: Kronos, föräldern -Yang

Vattumannen: Människan, kompisen, vetenskapsmannen, rebellen

Fiskarna: Poeten, helgonet


I horoskopet är HUSEN "livsrummen"; de metafysiska områdena. Exempelvis är tionde huset/MC = karriären, det nionde huset = sanning, språk och publicitet.. Denna "bubbla" som är unik för personen, är vårt EGNA UNIVERSUM -planeternas fusioner är tidens frekvenser och vibrationer, dvs. MEDVETANDET.


Kom nu med egna konsttolkningar, andlig kritik och omdefinering av egna gamla dömmandemodeller.  


http://youtube.com/watch?v=1uKPFBr_Nqc

http://youtube.com/watch?v=Ln8Sj_BDUrs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0