Kortform -"av den inre potentialen"

Att förstå har för idag blivit att "inte förstå"; och bygga en TEORI om det, som gör att man är "mentalt isloerad" i en intensiv stagnation. Familjekontextens ENORMT komplexa ständiga KONFLIKT har "hypnotiserat"/berusat mig.. Såg lillaysters och mammas konflikthantering; bägge två som helt LOGISKA. Båda sidor (av MIG! -men i "frågan" existerar inget som är SANT); ett OMÖJLIGT "KOMPLEX".. Personligheternas "absoluta" reaktioner/egoförsvar är "varken eller".. Jag har blivit för "ren"; finns inte -SETT IGENOM "verkligheten"; och står därför UTRANFÖR den, samtidigt som jag underordnar mig den -och ÄGER tolkningen (som min personliga meningskapande ambition).. Just för att att "förstå", för att ha en förankring..

Detta är mitt FILTER -och DOLDA/osynliga enorma AMBITIONS-NATUR/struktur -konkreta rörelse; som "inser" sig själv..



Att "rehabliteras av gud" (byta plats/från icke-identitet till LIV):

Att bli "KONTAKTAD" och FÖRSTÅ "budskapet" som sin egen kreativa källa -till det indivudella SVARET (människans UNIKA profil: "svar" -ut-vecklande/budbärande av svaret/LIVSVILJAN)

Att "fånga" SANNINGEN. Alltså se SIG SJÄLV -bortom! Våldsam inre inspiration: valfri total FRIHET. Den logiska kollapsens "inre virvel"/hemlighet -det som FINNS i det "som inte finns" (livets illusoriska verklighet).. Detta är "svaret" på ens SITT LIV.


Att fatta att det är man själv som "väljer"/skapar -men utan att "äga" verktyget -utan istället SE det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0