Polonuium -nix

Har varit på Bror Hjorts "museeum" en gång för längesen. Rätt kul, men blev röd i ansiktet (alltså privatvisning) när utställaren pratade om någon som hette Bordelle i efternamn. Var så fjantig och ville vara perfekt när jag var liten. Det finns en bok som vi har hemma om ..minns inte.. Olle Olsson och hans hem innan Blåkulla byggdes, vilket bröt ner honom. Pappa sa att han såg honom på apoteket en gång med vita handskar och hatt. Pappa bodde där när han var yngre. Hans bror (Olle) med. Pappa berättade att

paus -lovefilm.se LJUGER (de väntar ut tiden för att få betalt) -har laddat ner när jag vill se någon film, men ville prova för skojs skull. Gratis alltså.

berättade att det bodde en kvinna på taket ovan honom. Och varje natt drogs det möbler fram och tillbaka över golvet, saker flyttades, osv. En dag sa hon att hon drömde att hon skulle dö -vilket hon gjorde dagen därpå. Min bästa kompis jag hade som barn hade ett spöke hemma i rummet. Hennes pappa har förgyllt tre kronorna på stadshuset, bland annat. Var där med pappa på hans jobbs julgransplundring när jag var liten. Skrev ett arbete om det i tvåan. Roligt. Tjipp.



Jag sa ju det till de andra. Mamma BLEV SCHIZOFREN när jag berättade för henne att hennes syster och hon var rivaler, osv. Hon sa -nej, läs inte; det är Anders som har SKRIVIT BOKEN. (...) Den 7.e mars (åkte till ocd) -mormors födelsedag, och V's födelsedag -vilkens pappa också bodde där som liten, i de gamla kåkarna. V gick i skolan där -de fick följa med Fugelsang till Colerado!!! Skulle varit intressant. Vet inte OM de blev så, för tiden fördröjdes hela tiden.

Vilka är vi? Indivdider? Ja. Unika? Hm. Var inte sådana storhetsvansinniga snobbar. Gruppera er, placera er, centrera er. Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0